strona główna

wtorek, 13 listopada 2012

Chleb


Chciałam się z Wami podzielić moim przepisem na pyszny chlebek...
Przepis jest prościutki i wykonanie zresztą też. Jak wymieszasz składniki to samo rośnie, trzeba tylko przełożyć do foremki i upiec:)
Nie pamiętam już skąd go wzięłam, ale każdy kto go spróbuje prosi o przepis, wiec chyba jest pycha...albo biorą żeby mi przyjemność zrobić:) tak czy siak podzielę się z Wami ...
Skład ziarenek może się różnić w zależności od upodobań smakowych.

Potrzebujemy:
  • 1/2 kg mąki najlepiej razowej lub np. z otrębami
  • pół szklanki otrąb pszennych
  • 3-5 łyżek pestek słonecznika
  • 3-5 łyżek siemienia lnianego
  • pełna łyżka soli
  • pełna łyżka cukru (ja daję brązowy)
  • 1 saszetka suszonych drożdży 
  • 1/2 litra wody (ciepłej, nie za gorącej)

Mieszamy wszystkie suche składniki dodajemy ciepłą wodę, mieszamy i odstawiamy na 20-30 min, aż do podwojenia wielkości.

Następnie delikatnie przerabiamy, czyli mieszamy ciasto i przekładamy do blaszki wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą lub otrębami. Moja ma wymiary 30 x 12 cm. Odstawiamy znów na ok 20 min, powinno urosnąć do wysokości foremki. Ja posypuję na wierzchu ziarnem sezamowym albo makiem.


Nagrzewamy piekarnik do 220 stopni i wkładamy do niego nasz chlebek.
Pieczemy 50 min.
Przekładam go na bawełnianą ściereczkę i odstawiam do ostygnięcia na kratkę.
Jest pyszny, pachnący i nie mogę się nigdy doczekać, aż ostygnie:)

Smacznego:)

Pozdrawiam cieplutko
Monika

2 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie...moim marzeniem jest upieczenie własnego chleba, tak sobie myslę że jak mi się uda to będę pania domu idealną,hahaha;)
    Miłego dnia;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ten przepis, naprawdę szybki i pyszny...robi się w zasadzie sam:) a idealna to chyba i bez pieczenia chleba jesteś...tworzysz, malujesz, dziergasz....ale jeśli to Cię utwierdzi w byciu idealną to piecz:))
      Miłego dnia dla Ciebie również:)

      Usuń