strona główna

czwartek, 22 listopada 2012

Drożdżówki z serem.

Wreszcie trafiłam na rewelacyjny przepis na ciasto drożdżowe!!!
Wiele razy już próbowałam i zawsze był jakiś problem, albo zbyt lejące, albo nie rosło....i wreszcie go znalazłam...na blogu "Moje pasje"
Trochę oczywiście dopasowałam do tego co znalazłam u siebie w domu, ale niewiele:)


Zaczęło się od tego, że znalazłam w lodówce biały ser, i tak bardzo mi się zamarzyły drożdżówki, że nie było innego wyjścia jak się z nimi zmierzyć:)
Oto mój troszkę zmieniony dla potrzeb składników, które znalazłam w domu (bez wychodzenia do sklepu, bo oczywiście znów leje cały dzień....)
Ciasto:
  • 250 g mąki
  • 125 ml mleka (ja użyłam zwykłego, w oryginale jest kokosowe)
  • 50 g masła
  • 1 jajko
  • 3 łyżki cukru
  • 7 g drożdży suchych
 Drożdże wymieszałam z cukrem i połową mleka. Odstawiłam na 15 min, w tym czasie rozpuściłam masło, lekko przestygnięte połączyłam z resztą mleka. Przesiałam mąkę do miski dodałam masło z mlekiem i rozczyn drożdżowy, jajko i całość zagniotłam. Odstawiłam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
W tym czasie zrobiłam masę serową:
  • 250 g sera białego 
  • 1 żółtko
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżki cukru z prawdziwą wanilia
  • piana ubita z białka
  
Jak ciasto wyrosło, rozwałkowałam je i rozsmarowałam na nim masę serową.

Następnie złożyłam na trzy i kroiłam na paski. Każdy pasek skręciłam. Ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Odstawiłam na 20 min do wyrośnięcia.

Posmarowałam z wierzchu rozmąconym jajkiem i piekłam w temperaturze ok 200 st. przez 20 minut.
Jak bułeczki rumieniły się w piecu, ja zrobiłam lukier z cukru pudru i ciepłej wody i zrumieniłam wiórki kokosowe na suchej patelni.

Po wyjęciu z pieca odstawiłam do wystygnięcia, ale jeszcze ciepłe polałam lukrem i posypałam wiórkami.
Wyszły piękne i pyszne....
Smacznego:))


Pozdrawiam
Monika

10 komentarzy:

  1. Ale pytchota!!! Już przepis wydrukowałam :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie pozostaje mi nic innego jak życzyć smacznego:)
      dzięki za odwiedziny:)
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Zrobiłam bułeczki z serem :-) Pyszne wyszły!! dziękuję bardzo, za przepis :-) Tylko wiesz ja w życiu nie robiłam ciasta drożdżowego i nie wiedziałam co począć z fantem tym, że wymieniasz w składnikach do ciasta jajko a potem w opisie nie ma jajka no i ja nie dodałam go.. i wyszło pysznie .. ale może jednak się dodaje? jak możesz to odpisz mi :-) No i jak nie masz nic przeciwko przepis Twój podam przyjaciółce :-) Pozdrawiam

      Usuń
    3. Oczywiście dodałam jajko, dziękuję, że zauważyłaś:) (już poprawiałam) cieszę się, ze mimo to wyszły:) Oczywiście podawaj dalej, bo to naprawdę fajny i prosty przepis...Pozdrawiam cieplutko:))

      Usuń
    4. dziękuję bardzo za odpowiedź teraz muszę dopisać na wydruku :-) ja tego jajka nie dodałam bo na końcu napsiałaś, żeby jakiem posmarować bułeczki przed pieczeniem .. no i ja sobie wysnułam wniosek, że to na pewno to jajko o którym pisałaś w tych składnikach hahaah :-)

      Usuń
    5. przepraszam za małe utrudnienie:) to dodatkowe jajko, tak jak wiórki i lukier nie ujęte są w składnikach:) najważniejsze, ze wyszły ...i ze pycha:) może następne będą jeszcze lepsze:) miłego dnia...bo u nas to już wieczór:)

      Usuń
  2. O jej....wyglądaja jak z cukierni;) przepysznie wręcz!!!
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, moja córka zareagowała tak jak Ty :))
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Piękne są...i wydają się proste do zrobienia...wybróbuje zaraz po faworkach :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam...z tego przepisu wychodzi 9 dużych bułeczek:) smacznego:)

      Usuń