strona główna

środa, 27 marca 2013

Weekendowa cukiernia Marzec 2013

Ciasto migdałowo - czekoladowe.

W tym miesiącu gospodynią Weekendowej Cukierni jest  Joasia.  
Ponieważ lubię migdały w każdej postaci postanowiłam dołączyć i w tym miesiącu :) Ciasto jest mocno czekoladowe i mocno migdałowe, wilgotne i przepysznie pachnące :) Jeśli lubicie migdały to polecam szczerze. Joasia sugeruje, że może być podane z owocami sezonowymi, ja ze swojej strony dodałam 4 łyżki likieru wiśniowego do środka i na wierzchu ułożyłam wiśnie z likieru, posypałam migdałami i po upieczeniu oprószyłam cukrem pudrem...



Składniki:
  • 225 g czekolady deserowej
  • 150 g brązowego cukru (lub mniej w zależności od upodobań)- ja dałam 120 g
  • 175 g masła
  • 25 g zmielonych migdałów
  • 3 łyżki pszennej mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4-5 jajek (ja dałam 4)
  • 100 g posiekanych migdałów (najlepiej obranych ze skórki) - ja użyłam migdałów w płatkach
  • cukier puder
  • szczypta soli 
  • wiśnie z likieru
  • 4 łyżki likieru wiśniowego
  • płatki migdałów do dekoracji 

Masło roztopiłam w garnuszku, dodałam cukier i połamana czekoladę. Mieszałam, uważając żeby nie przypalić i nie doprowadzić do wrzenia, aż się wszystko połączyło. Mąkę połączyłam z proszkiem do pieczenia i mielonymi migdałami. Zmieszałam to z masą czekoladową i likierem. Wbijałam po jednym żółtku, mieszając, osobno ubiłam pianę z białek z odrobina soli. Połączyłam razem i dodałam płatki migdałów, zostawiając trochę do posypania na wierzchu. Wcisnęłam kilka wiśni i posypałam migdałami. Piekłam 45 minut w  180 stopniach. Zapach tego ciasta jest obłędny....



Po lekkim ostudzeniu posypałam delikatnie cukrem pudrem.



A teraz już ścisła dieta, aż do Świąt :) 
Zabieram się za sprzątanie i dekorowanie ... 




Pozdrawiam cieplutko
Monika

18 komentarzy:

  1. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    Muszę, koniecznie muszę pojutrze upiec!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ps. Pięknie wygląda, dobre ujęcia :)

      Usuń
    2. aaaaaa....rób :) koniecznie...bo pyszne :) dzięki :) wciąż się uczę :)

      Usuń
  2. Bardzo dobry pomysł z tym likierem i wiśniami. Ja kiedyś w podobny sposób upiekłam brownie z dodatkiem wiśniówki :D
    Ciasto wygląda niesamowicie smakowicie :)
    Dziękuję za wspólne pieczenie i pozdrawiam serdecznie z zimnej Polski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) wygląda i jest smakowite...dziękuję za podzielenie się przepisem :)
      Pozdrawiam z zimnej Anglii....:)

      Usuń
  3. Wydaje się przepyszne!!! I te wiśnie - smakowity pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Córka moja wydłubuje wiśnie, bo nie lubi...ale trudno, ja zjem podwójna porcję :)
      Zdjęcie nie oddaje zapachu i smaku...a szkoda, bo naprawdę pyszne!

      Usuń
  4. Uwielbiam połączeni wiśni i czekolady, do tego migdały, które chrupię codziennie ... toż to raj jest !!!
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie będę ukrywać.....niebo w gębie:) ale tak właśnie teraz pomyślałam, ,że odrobinę chilli następnym razem dodam i mniej cukru :) Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Je ju z chęcią bym się przyłączyła ale nie wiem gdzie i jak:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iga, jak klikniesz na Weekendowa cukiernia, na początku posta, to przeniesie Cię tam :)trwa do 31.03 :) smacznego :)

      Usuń
  6. zaśliniłam ekran oczywiście - nie godzi się!!! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w sumie to się nie dziwię...ja się zaśliniłam jak się piekł...taki zapach się po domu roznosił :)

      Usuń
  7. Bardzo się cieszę! ciasto wspaniałe i bardzo miło, że znów dołączyłaś!!!cieplutko pozdrawiam bo tego ciepełka nam chyba wszystkim brak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny pomysł z tą weekendową cukiernią:) ciasto przesmaczne :)
      pozdrawiam też cieplutko, bo i u nas zimno :)

      Usuń
  8. o nie! alez to wyglada przepysznie...czekolada, wisnie, migdaly...wszystko mniaaam ;) sciskam

    OdpowiedzUsuń
  9. 24 year old Associate Professor Isahella Viollet, hailing from Vanier enjoys watching movies like Death at a Funeral and Sudoku. Took a trip to Church Village of Gammelstad and drives a Ferrari Dino 206SP. przeskocz to strony

    OdpowiedzUsuń