strona główna

poniedziałek, 22 lipca 2013

Zachód słońca...i sernikowe babeczki :)

Dni mijają szybko. Niektóre nawet zbyt szybko. 
I znów poniedziałek. I za chwilę lipiec się kończy.
Upalne lato nas wciąż rozpieszcza.
W sobotę znów byłam nad morzem...
Uwielbiam i mogę tam spędzać każdą wolna chwilę.
Tym razem pojechaliśmy ze znajomymi i zostaliśmy aż do zachodu słońca....było pięknie :)







Zdjęcia zachodu robione telefonem, niestety zapomniałam aparatu :(

***************

A z kuchennych zakamarków...
Eksperymentowałam dziś. 
A wszystko dlatego, że miałam ochotę na sernik lub muffiny i nie mogłam się zdecydować.
Tak powstały sernikowe babeczki :) 
Przepis jak na mój sernik.
Zmieniłam spód, wszystko jak zwykle robiłam na oko. A wyszły pyszne.
Na FB dziewczyny prosiły o przepis, więc szybciutko się dzielę ;)



Spód:
  • ok. 3 łyżki masła
  • trochę wody
  • ok. dwie łyżki kakao
  • jedna czubata łyżka cukru
  • płatki kukurydziane
Rozpuściłam masło, dodałam cukier wodę i kakao, mieszałam do połączenia się składników i rozpuszczenia cukru. Płatki zmiażdżyłam na drobniutkie kawałeczki, dodałam do czekoladowej masy.
Nałożyłam do foremek na muffiny.

Masa:
  • 2 jajka
  • pół szklanki cukru
  • 250 g sera białego 
  • 200 g serka philadelphia
  • 1 kopiasta łyżka mąki ziemniaczanej
Jajka zmiksowałam z cukrem, dodałam sery i mąkę, zmiksowałam na puszystą, gładką masę. Nakładałam do wypełnionych masą z płatkami foremek. Na wierzchu położyłam owoce: brzoskwinie, maliny i jagody. 
Piekłam ok 30 minut w piekarniku w 180 stopniach. Aż się zrumieniły.




*************
A tak się duże dzieci cieszą z wypadu nad morze wieczorową porą :)


Miłego i spokojnego tygodnia życzę
Monika

11 komentarzy:

  1. pięknie i pyszne...jak zawsze;)
    nie miałam pojęcia o tak fantastycznej plaży u Was...jest cudnie! dziwię się że moja siostra nie korzysta, bo w sumie nie ma daleko...
    kolejnych słonecznych dni dla Was:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może się siostra w końcu wybierze :) ale wiesz jak to czasem jest...tak blisko, a jednak daleko :)ściskam słonecznie :)

      Usuń
  2. Ciepły letni post! Pozdrawiam wakacyjnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i odwiedziny :) pozdrawiam słonecznie :)

      Usuń
  3. W tym roku niestety nad morze nie dojadę więc milo popatrzeć na twoje zdjęcia:) Ciacha jak malowane:) serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, bo mam wrażenie, że trochę monotematyczna jestem w tym temacie, ale tak się tym słońcem cieszę ... pozdrowionka pełne słońca :)

      Usuń
  4. Monotematycznie? Mnie wpisy o Bałtyku nie przeszkadzają, bo sama szaleję za nadmorskim klimatem :P To nic, że z komórki, fotki i tak są urocze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To akurat nie Bałtyk, ale za Bałtykiem tęsknię :) i też nigdy nacieszyć się nie mogę....plażą, szumem fal...i każdą wolną chwilę wykorzystuję, żeby tam zajrzeć :)

      Usuń
  5. A która to plaża?

    OdpowiedzUsuń