strona główna

sobota, 4 stycznia 2014

Czas...

"Ciekawy przypadek Benjamina Buttona"
 


Piękny film dający wiele do myślenia. Prawie trzy godziny przejmującej opowieści o przemijającym czasie.
Główny bohater rodzi się jako starzec i jego zegar życia toczy się w innym kierunku. Młodnieje.
To film określany jako dramat z elementami fantasy.
Piękna muzyka, charakteryzacja i teksty. Cytaty z filmu, które na długo zostają w pamięci.
Film naprawdę warty obejrzenia. Ja oglądałam go dziś kolejny raz.
Nie będę tu opisywała fabuły, bo moim zdaniem każdy powinien obejrzeć, ponieważ każdy inaczej może odebrać sens i przesłanie tego filmu.

"Najciekawsze jest to że nigdy nie jest za późno, by być kimkolwiek się zechce. Czas nie ma znaczenia, można zacząć w dowolnym momencie. Możesz się zmienić lub nie, nic tego nie przesądza. Twój czas możesz użytkować albo tracić."

"Nie daj sobie niczego wmówić rób to co chcesz robić"

"Lecz tym jest życie: serią krzyżujących się zdarzeń, będącą poza jakąkolwiek kontrolą."

"Możesz jak pies wściekać się, że coś poszło źle. Zaklinać albo przeklinać los. Ale gdy koniec nadchodzi, po prostu odpuść.  "

"Nasze życie jest uzależnione od okazji. Nawet tych, których nie wykorzystujemy."

"Mam nadzieję, że uczynisz z siebie coś najlepszego. Mam nadzieję, że zobaczysz rzeczy, które cię zaskoczą. Mam nadzieję, że poczujesz coś, czego nigdy nie poczułaś. Mam nadzieję, że spotkasz ludzi, którzy mają odmienne zdanie. Mam nadzieję, że będziesz dumna ze swojego życia. A jeśli nie będziesz dumna, to mam nadzieję, że będziesz miała siłę, by zacząć od nowa.  "

"Jest w tym coś uspokajającego, nawet dodającego otuchy, gdy wie się, że nasi ukochani śpią w swoich łóżkach, gdzie nic nie może ich skrzywdzić."

Jeśli jeszcze nie oglądaliście tego filmu, szczerze polecam. 

Spokojnej nocy
Monika

7 komentarzy:

  1. Każdy film z Kate trzyma fason

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie oglądałam. A wczoraj odnaleźć się filmowo nie mogłam. Chciałam nacieszyć czymś duszę i oczy i pomysłów zabrakło. A teraz już wiem co obejrzę dzisiejszego wieczoru :)

    Na mnie tak mocno filozoficznie zadziałały dwa filmy - Nietykalni i Tuesdays with Morrie. Przy jednym i drugim wymiękam i mogę oglądać kilka razy w tygodniu. Może nawet powinnam, aby uwierzyć w te wszystkie piekne życiowe mądrości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że obejrzałaś :) Nietykalni też cudny film, a tego drugiego nie oglądałam.
      A w te życiowe mądrości czasem niestety trudno uwierzyć, jak się kłody pod nogami przeskakuje, ale zawsze warto mieć nadzieję, że kiedyś i nam się uda ;)

      Usuń
  3. Ja też wiele razy już go oglądałam i pewnie jeszcze nie raz wrócę, choć chyba za pierwszym razem zrobił na mnie największe wrażenie. Ale te wszystkie mądre myśli... podpisuję się po nimi i ciągle się tych mądrości uczę....
    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, za pierwszym razem największe wrażenie, ale ja tak mam, ze za każdym następnym i tak coś nowego wyłapuję :) i też się uczę i mam nadzieję, na ich potwierdzenie :) :)

      Usuń
  4. Ostatnio film ten widziałam i faktycznie mnie zachwycił...wiele tak ważnych przesłań zawiera. Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń